Gør medarbejderne til ambassadører med keyhangers

Keyhanger med logo
Dine medarbejdere er en af de største reklamesøljer, når det kommer til at promovere virksomheden. Og der er uendelige muligheder for at gøre dem til levende reklamesøljer, hvis du bare er kreativ nok.

Forestil dig for eksempel en medarbejder i klædt en t-shirt med virksomhedens logo på tilsat en bøllehat med logo, en keyhanger og en kaffekop i hånden, hvor der også er firmaets logo på. Så bliver vedkommende ikke en større reklamesøjle. Hvis det ikke behøver være så vildt, så kan I også bare nøjes med at uddele keyhangers til medarbejderne til for eksempel deres nøgler eller adgangskort.

En keyhanger kan være reklame nok

Selvom det måske ikke lyder af meget med en keyhanger med logo til medarbejderne, så kan det være nok til at skabe et blikfang. For eksempel når man handler ind på vej hjem fra arbejdet og ifører sig sin keyhanger med nøglerne, så kan man reklamere for sin virksomhed blandt ret mange mennesker. Og selvom folk bare ser logoet eller noget lignende, så kan det alligevel være nok til, at det planter sig i deres bevidsthed, og det kan være mere end rigeligt.

Vil I gerne gøre lidt mere opmærksomme på jer selv, kan I lege med, at keyhangers med logo bliver produceret i en vild farve som neongrøn eller pink, eller at der står et mundret slogan på keyhangeren. Det giver mere blikfang, og på den måde er I sikre på, at køen i det lokale supermarked i hvert fald ser virksomheden.

Selvfølgelig er det vigtigt at gøre medarbejderne opmærksomme på, at de skal iføre sig keyhangeren ved flere lejligheder. Jo mere, jo bedre. For det betyder mere reklame for jeres vedkommende. Det kræver bare, at I præsenterer det for medarbejderne på en måde, så de har lyst til at være reklamesøjler.

Find den rigtige reklameartikel

Men det er ikke nødvendigvis en keyhanger, der er den rigtige reklameartikel for jeres virksomhed. Det kan også være, at medarbejderne skal have plastkort med tryk til adgangskort eller ID-kort for eksempel. Det er en sej måde for medarbejderne at kunne vise deres tilhørsforhold. Man kan eksempelvis også give medarbejderne mulighed for at designe deres eget ID-kort med farver og mønstre, så de virkelig kan føle sig glade for at vise virksomhedens logo frem fra tid til anden.

Markedet af reklameartikler er kæmpestort, så for jer som virksomhed handler det om at sætte jer ned og brainstorme på, hvad der kunne give mening at købe ind og producere af reklameartikler. Måske finder I både frem til, at det kunne være fedt med ID-kort af plastkort til medarbejderne, og samtidig køber I kuglepenne ind, som skal uddeles til potentielle kunder. Det handler bare om, hvad der giver mening for jer – og så selvfølgelig hvad der kan produceres af jeres grafiske afdeling.

Alt i alt for at jeres medarbejdere skal blive glade, og at I samtidig skal kunne føre en god kampagne med reklameartikler, kræver det, at alle bliver en del af processen og hjælper til for at udvikle den.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *